آموزش کسب درآمد از اینترنت

آموزش کسب درآمد از اینترنت کاملا رایگان

آموزش کسب درآمد از اینترنت

آموزش کسب درآمد از اینترنت کاملا رایگان

۹ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آزادکاری یا فریلنسینگ چیست؟ آیا درباره کار فریلنسینگ اطلاعی دارید؟ شاید خودتان شاهد آن بوده اید که فردی خود را آزادکار معرفی کند. به طور صحیح‌تر و دقیق‌تر شخص موردنظر به شما گفته است که فریلنسر در حوزه برنامه‌نویسی هستم! آیا اطلاع دقیقی از این که فریلنسر دقیقاً چه کسی است و چه کاری انجام می دهد، دارید؟

اگر هر یک از شما عزیزان در این حوزه شغلی پیش‌زمینه‌ای ندارید، اما دوست دارید که درباره آزادکاری یا فریلنسینگ اطلاعات کسب کنید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. زیرا قصد داریم به طور مفصل درباره این اصطلاح صحبت کنیم و مزایا، معایب و شرایط این که چگونه به یک فریلنسر حرفه‌ای تبدیل شوید را برای شما عزیزان شرح دهیم.

آزادکاری یا فریلنسینگ

آزادکاری یا فریلنسینگ به چه معناست؟

کار فریلنسینگ(Freelancing) یا همان آزادکاری در حقیقت به همان دسته از اشخاصی گفته می شود که شغل آزاد دارند و کارمند نیستند! فریلنسر می‌تواند به صورت کاملاً آزادانه به فعالیت‌هایی که به آن علاقه‌مند است و در آن تخصص دارد بپردازد و از این کار درآمد کسب کند.

آزادکاری یا فریلنسینگ به‌گونه‌ای است که شما به هیچ کارفرمای مشخصی در درازمدت متعهد نمی‌شوید و شما رئیس خودتان هستید. شایان ذکر است که کار فریلنسینگ با دورکاری کاملاً متفاوت است. دورکاری یعنی کارکردن از فاصله دور برای شخصی که قرار است از آن پولی را دریافت کنید! این کار شامل استفاده از هرگونه ابزارهای فناوری اطلاعات می شود.

همان طور که اشاره کردیم کار فریلنسینگ در مقایسه با دورکاری بسیار متفاوت است. در آزادکاری یا فریلنسینگ شخص می‌تواند به صورت حضوری یا دورکاری فعالیت کند. به طور خلاصه و مفید اگر بخواهیم آزادکاری را شرح دهیم می‌توان گفت که فریلنسینگ همان شغل آزاد است که کار فرد از مرحله صفر تا صد برعهده خود او خواهد بود. فریلنسر نیز به معنای آزادکار است.

آزادکاری یا فریلنسینگ به جه معنا است

فریلنسر چه کاری انجام می‌دهد؟

تاکنون متوجه شدیم که به چه شغل‌هایی آزادکاری یا فریلنسینگ گفته خواهد شد و فریلنسر چه کسی است. اکنون قصد داریم درباره این که فریلنسرها چگونه زندگی می‌کنند و علت محبوب بودن این حوزه شغلی را برای شما شرح دهیم. این دسته از افراد برای اینکه در حوزه تخصص و علاقه خود فعالیت داشته باشند سه حالت دارند که به شرح ذیل است.

  • در حالت اول: افراد فریلنسر آن‌قدر شناخته شده هستند که به صورت خودکار افراد مختلف به آن‌ها کارها و پروژه‌های جدید معرفی می‌کنند.

  • در حالت دوم: شخصی که به صورت آزادکاری فعالیت دارد شناخته شده نیست و همین موضوع باعث شده که شخص از طریق سایت‌های مختلف فریلنسینگ ایرانی و خارجی کار پیدا کرده و فعالیت خود را آغاز ‌کند.

  • در حالت سوم: شخص به صورت موقت با یک شرکت قرارداد می‌بندد و فعالیت خود را به صورت پروژه‌ای آغاز می‌کند.

اگر به مباحث فریلنسینگ علاقه مند هستید ممکن است این مقاله نیز برایتان جذاب باشد: 

حال سؤالی که شاید اکنون برایتان ایجاد شده باشد این است که چه دلیلی سبب می‌شود که اشخاص بخواهند موقعیت کاری عالی خود را در شرکت‌های مختلف از دولتی تا خصوصی رها کنند و به کار فریلنسینگ روی‌آورند؟ در جواب این سؤال چندین مورد جالب و باورنکردنی وجود دارد که ما این موارد را برای شما عزیزان شرح خواهیم داد.

برخی از فریلنسرها می‌گویند که دوست دارند با لباس راحتی کار کنند و محدودیتی برای کار کردن در شرکت نداشته باشند! برخی اشخاص دیگر می‌گویند که نمی‌خواهند ساعت کاری داشته باشند.

به‌عنوان‌مثال افراد نمی‌خواهند سر یک تایم مشخص هر روز در محل کار حاضر شوند و شروع به انجام کار کنند. برخی دیگر نمی‌خواهند که وظیفه انجام کاری مشخصی را داشته و می‌خواهند که در کار و مهارت دلخواه خود فعالیت داشته باشند. علاوه بر تمامی این موارد ذکر شده بسیاری از اشخاص معتقد هستند که حقوق کار فریلنسینگ چند برابر حقوق کارمندی است!

نکات مهم در بهینه سازی سایت

  • عطا والی
  • ۰
  • ۰

در سال ۲۰۰۶، فیس بوک (همانطور که می‌دانیم) متولد شد. از سال ۲۰۰۴ تا آن زمان، facebook تنها برای دانشجویان قابل استفاده بود و در سال ۲۰۰۶، جهانی شد. البته این یک حرکت طبیعی نیست؛ آنهم وقتی که فیسبوک را با دیگر موتور های جستجو مقایسه می کنیم، با این توصیفات اما سال گذشته فیسبوک بیش از 2 میلیارد جستجو در روز داشت که از بینگ پیشی گرفت.

فیس بوک با بیش از ۱.۵ میلیارد کاربر در هر ماه، به مشاغل و تبلیغ کنندگان امکان دسترسی باورنکردنی به بازار را می‌دهد و شرایط ارائه خدمات و محصولات به افراد مختلف را فراهم می‌کند؛ به این معنی که به کاربران توصیه می‌کند که اگر از فلان خدمات استفاده کنند یا فلان محصول را خریداری کنند به نتیجه بهتری می‌رسند.

سئوی کلاه سیاه چیست؟

مزایا و معایب:

چگونگی نمایش تبلیغات و پیشنهادات در فیسبوک بسیار آشکار است، فیسبوک بزرگترین پایگاه حرفه ای کاربران است که البته این در مورد تمامی پلتفرم های مشابه هم صادق است. بسته به تعداد افراد مورد نظر، هزینه تبلیغ در آن می‌تواند تا چند دلار به ازای هر کلیک بسیار ارزان‌تر از گوگل ادوردز باشد، اما باز هم تبلیغ در آن تا حدی گران است. برخی استدلال می کنند که فیسبوک بازخورد لازم از نظر موفقیت در تبلیغات را ندارد.

این در حالی است که ترافیک از طریق سیستم جستجوی ادوردز با عبارت های جستجو (در گوگل حداقل) یک تناسب ذاتی دارد، بسیاری از تبلیغات فیس بوک بر اساس عناوین مشاغل، مکان‌ها، علایق و دیگر داده‌های خاص به کاربران نشان داده می شود. با این حال، فیسبوک یک رسانه عالی برای دستیابی به کاربرانی است که هیچ آشنایی با شما و خدمات تان ندارند.

موتور جستجوی آمازون چیست

می‌خواهید محصول جدیدی را ارائه کنید؟ به واسطه فیسبوک می‌توانید دفترچه راهنمای الکترونیکی محصول خود را در اختیار کاربرانی قرار دهید که از وجود محصول تان بی خبرند؛ فیس بوک انعطاف زیادی در این زمینه دارد.

در حالی که دسترسی ارگانیک فیسبوک در چند سال اخیر به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده‌است، این پلتفرم می‌تواند منبع خوبی از ترافیک پرداخت‌نشده باشد. یعنی، حصول اطمینان از اینکه شما وفاداری خاصی به یک برند دارید و به طور مداوم در حال تولید محتوای خوب هستید. تعامل سازگار، کلید رتبه‌بندی ارگانیک در این موتور جستجو است.

سرعت مناسب سایت

  • عطا والی
  • ۰
  • ۰

سئوی کلاه سیاه (جعلی) چیست؟

سئوی کلاه سیاه به مجموعه روش هایی گفته می شود که برای افزایش رتبه سایت یا صفحه در موتورهای جستجو از طریق ابزارهایی که شرایط خدمات موتورهای جستجو را نقض می کنند ، استفاده می شود. اصطلاح "کلاه سیاه" در فیلم های غربی ایجاد شده است تا "افراد بد" را از "افراد خوب" که کلاه سفید به سر می گذارند متمایز کند اخیراً ، معمولاً برای توصیف هکرهای رایانه ای ، سازندگان ویروس و کسانی که کارهای غیراخلاقی با رایانه انجام می دهند ، استفاده می شود.
بسیار مهم است که بدانید با اجرای تاکتیک ها و استراتژی های SEO Black Hat می توانید سایت شما را از موتورهای جستجو خارج کند ، شما را از منبع شماره یک مراجعه به اینترنت به یک سایت بلوکه شده تبدیل کند.
معنای واقعی سئوی کلاه سیاه چیست
معمولاً به عنوان روش تایید نشده تعریف می شود که با این وجود می تواند رتبه بندی یک سایت را در صفحه نتیجه موتور جستجو (SERP) را افزایش دهد. این اقدامات خلاف شرایط موتور جستجوگر است و می تواند منجر به ممنوعیت نمایش سایت در موتور جستجو و سایت های وابسته شود

نحوه گزارش سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه

دو دلیل وجود دارد که شما می توانید سئوی کلاه سیاه را گزارش دهید. یا وب سایت شما از طریق هک مخرب ، ویروس یا کمپین SEO منفی پیوندهای ناخواسته مورد حمله قرار گرفته است ، یا نتایج وب اسپمی را در یک کلمه کلیدی رقابتی مشاهده می کنید که وب سایت شما در آن رتبه بندی می کند. برای مورد دوم ، شما می توانید گزارش اسپم وب را از طریق Google Webmaster Tools ثبت کنید. لطفاً با صلاحدید از این ابزار استفاده کنید. SPAM به معنای موقعیت های جستجوی بالاتر از من نیست! گزارش نادرست هرزنامه وب می تواند سئوی کلاه سیاه محسوب شود.

 

در صورت حمله به وب سایت شما از طریق هک مخرب ، ویروس یا بدافزار ، پس از حذف کد مخرب ، درخواست بررسی بدافزار را بدهید. درصورتی که وب‌سایت شما هدف یک کمپین منفی SEO برای پیوندهای ناخواسته قرار گرفته باشد، پس از این‌که سعی کردید با وب‌مسترهایی که این پیوندها را به وب‌سایت شما هدایت می‌کنند تماس بگیرید، می‌توانید برای تماس از ابزار Disavow Links در Google Webmaster Tools استفاده کنید.

چرا از سئوی کلاه سیاه استفاده نکنیم

استفاده از تاکتیک های سئوی کلاه سیاه باعث می شود وب سایت شما از نظر گوگل و سایر موتورهای جستجو جریمه شود. اگرچه ممکن است از این طریق آمار بازدید به سایت شما افزایش یافته و موفقیت کوتاه مدتی حاصل شود ،اما باید بدانید که مجازات های Google پیچیده تر شده و می توانند تأثیرات مخربی بر رتبه و بازدید شما داشته باشند.
با توجه به اینکه صدها میلیون کاربر در روز در Google جستجو می کنید ، آیا واقعاً می توانید از ایندکس خارج شوید؟

آموزش درست نویسی در فارسی

سئوی جعلی چیست

سئو کلاه سیاه

همان طور که قبلا اشاره کردیم سئوی جعلی یا منفی در مقابل سئوی مثبت است . با توجه به اینکه سئوی سفید تمرکز افراد بر روی این موضوع است تا امکانات و قواعد سئو سایت خود را ارتقا بخشیده و در جایگاهی بالاتر از سایر رقبا قرار بگیرد. در مقابل سئوی جعلی قرار دارد که به زبان ساده با استفاده از تقلب و اقدامات غیر اخلاقی سعی کنید حریف را از میدان به در کنید. 

آیا سئوی کلاه سیاه یا جعلی امکان پذیر است

زمانی که شما در سئو عملکردی ضعیف و ناقص از خود ارائه بدهید مسلما جایگاه شما در نتایج سئو دچار آسیب خواهد شد به عنوان مثال زمانی که شما به وب سایت های بی کیفت لینک بدهید یا حتی از یک سایت بی کیفیت لینک بگیرید نتیجه ی عکس خواهد داد پس با این تفاسیر در صورتی که فردی این سئوی مخرب یا ضعیف را برای سایت شما انجام بدهد و این کار را باید به شکل کاملا هوشمندانه ای انجام دهد تا گوگل متوجه ی این موضوع نشود با توجه به این فرایند سئوی جعلی یا منفی می گویند. 
با توجخ به اینکه سئوی کلاه سیاه وجود دارد اما این مسئله نباید موجب وحشت کاربران اینترنتی و صاحبان سایت ها شود به این علت که سئوی جعلی یا منفی در پروسه ی بسیار طولانی مدت جواب داده و نیاز مند یک انرژی بالا است. اما این مسئله را باید مد نظر داشته باشید که اگر رقبای سرسختی برای مدت زمان طولانی ای دارید که در برخی از کلید واژه در رتبه های بالاتر از آن ها قرار دارید بهتر است که این احتمال بدبینانه را در گوشه ی ذهن تان داشته باشید.

تکنیک های مختلف در سئوی کلاه سیاه 

سئو کلاه سیاه

استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی

منظور از این عملکرد پر کردن محتوای سایت با کلمات کلیدی مشخص است و با هدف کسب رتبه در موتورهای جستجو انجام می گیرد. افزودن چندین متن از کلمات کلیدی در جایی که هیچ ارزشی ندارند ، تجربه بدی را برای کاربران ایجاد می کند. همچنین ممکن است باعث شود صفحه شما در محتوای های غیر مرتبط رتبه بندی شود.

مخفی کاری

شامل نمایش دو نسخه ی متفاوت از محتوای یک آدرس است که به کاربران و موتورهای جستجو نمایش داده می شود. سایت هایی که از این ترفند استفاده می کنند هدف شان این است که در حوزه ی کلمات کلیدی نامرتبط با حوزه ی کاری شان در موتور جستجوی گوگل کسب رتبه کنند. سایت های اسپم معمولا برای پنهان کردن محتوای غیر مجاز خود و فریب گوگل از این فرایند بهره می گیرند. 

پیشنهاد کار در منزل

  • عطا والی
  • ۰
  • ۰

ارائه بهترین پیشنهاد کار در منزل و کسب درآمد از این راه می تواند جذاب ترین پیشنهاد زندگی هر فرد باشد. امروزه به دلیل شرایط اقتصادی و نیاز مبرم به داشتن درآمد باعث شده تا افراد به فکر راه اندازی کسب و کار در منزل باشند. فواید و مزایایی که این نوع کار به دنبال دارد باعث محبوبیت و رواج بیش از پیش آن شده است. راه های بسیاری برای کسب درآمد در منزل وجود دارند که افراد می توانند با توجه به نیاز، علاقه و امکانات و شرایط خود یکی از ان ها را انتخاب کنند. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که جهت کار در بیرون از خانه با موانع و مشکلاتی روبرو هستید و خواهان کار در منزل می باشید تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.   

معرفی بهترین پیشنهاد کار در منزل  

معرفی بهترین پیشنهاد کار در منزل

بهترین پیشنهاد کار در منزل پیشنهادی است که فرد بر اساس آن و با در نظر گرفتن نیاز های خود بتواند در منزل کسب درآمد کند.

بهترین پیشنهاد کار در منزل مناسب چه افرادی است؟ 

بهترین پیشنهاد کار در منزل مناسب افرادی است که از مهارت و یا تخصص خاصی برخوردار هستند. با این حال قادر به تامین سرمایه اولیه و پرداخت هزینه هایی مانند اجاره و یا رهن محلی برای کار کردن و هزینه های آمد و رفت نیستند. 

استراتژی محتوایی چیست؟

اهمیت داشتن ایده در راه اندازی بهترین راه کسب درآمد در خانه

بهترین پیشنهاد کار در منزل با سرمایه کم

بهترین پیشنهاد کار در منزل اگر با ارائه ایده همراه نباشد هیچ ارزش و اعتباری ندارد. زیرا داشتن ایده یکی از مهم ترین مراحل ایجاد کسب و کارهای خانگی است. بنابراین لازم است پیش از هر اقدامی ایده های متعدد را مورد بررسی قرار داده و در نهایت مناسب ترین ایده را انتخاب کرد. ناگفته نماند که داشتن علاقه و استعداد در انتخاب ایده بسیار مهم بوده و لازم است در کنار پولساز بودن ایده انتخابی خود این موارد را نیز مد نظر قرار داد.

پیش از شروع کار در منزل بهتر است اطلاعاتی در زمینه بایدها و نبایدهای کسب درآمد در خانه کسب کنید تا با نگاهی گسترده‌تر وارد این حوزه شوید.

https://diigo.com/0pxzib

مناسب ترین ایده ها و بهترین پیشنهاد کار در منزل

قطعا بهترین پیشنهاد کار در منزل با ارائه ایده های بسیاری همراه است که برخی از محبوب ترین ان ها عبارتند از:

۱: شیرینی پزی و فروش آن به قنادی ها و قبول سفارشات.

۲: ساخت زیورآلات دست ساز.

۳: نویسندگی و تولید محتوا برای سایت های مختلف.

۴: صفحه آرایی و طراحی گرافیکی.

۵: بسته بندی مواد غذایی.

۶: تهیه غذای خانگی و فروش آن.

۷: تعمیر لوازم برقی و کامپیوتر.

مشکلات کار در خانه

بهترین پیشنهاد کار در منزل با سرمایه کم

مناسب ترین ایده ها

راه های کسب درآمدی که نیاز به سرمایه اندک دارند به طور حتم بهترین پیشنهاد کار در منزل به شمار می آیند. این نوع کسب و کارها بر خلاف ظاهرشان درآمد نسبتا بالایی را به همراه دارند. از جمله مهمترین این کارها عبارتند از:

۱: تایپ کردن

تایپ کردن یکی از راه های رسیدن به درآمد خوب و مطلوب در منزل است. این کار علاوه بر آن که نیازی به سرمایه بالا ندارد احتیاجی نیز به تخصص ندارد. در حال حاضر شرکت ها و ادارات بسیاری وجود دارند که نیاز به چندین نفر تایپیست دارند. از این رو می توان این شغل را به عنوان راهنمای وبلاگ نویسی یک راه کسب درآمد مناسب و حتی به عنوان شغل دوم انتخاب کرد.

۲: تولید محتوا

تولید محتوا بهترین پیشنهاد کار در منزل است که نیاز به هیچ سرمایه ای ندارد. بلکه تنها چیزی که مورد نیازدارد داشتن یک گوشی یا لپ تاپ است. افراد با تولید مطلب برای سایت های مختلف می توانند به درآمد روزانه دست پیدا کنند.

در این زمینه شما می توانید در شرکت رایامارکتینگ با مراجعه به راهنمای استخدام غیر حضوری و حضوری در این زمینه فعالیت نمایید.

۳: مدیریت سایت

بدون شک یکی از کم هزینه ترین و بهترین پیشنهادات جهت کار در منزل مدیریت و طراحی سایت است. مدیریت سایت به معنی بر عهده گرفتن تمامی کارهای سایت است. برای انجام این کار کسب چندین آموزش اولیه و ابتدایی کفایت می کند.

راهنمای جامع

  • عطا والی
  • ۰
  • ۰

در واقع استراتژی محتوا به چشم انداز نهایی محتوای شما اهمیت می دهد. در این حالت جزئیات و چگونگی محتوایی که ایجاد شده است بررسی می شود. در این نوع استراتژی شما می توانید روی تمامی محتواهایی که به کاربران خود ارائه می دهید تمرکز داشته باشید.

تولید محتوا چیست

 در بازاریابی محتوا شما باید روی تاکتیک های ارائه محتوا و نحوه اجرای آنها زمانی که به دست مخاطب نهایی می رسد تمرکز کنید. در این حالت محتوا برای مقاصد خاص بازاریابی می شود. این موارد خاص می تواند هر چیزی باشد و هدف نهایی در این حالت تولید و ارائه محتوایی است که منجر به خرید کاربر شده و باعث بهبود کسب و کار شود.

استراتژی محتوا چیست و چه کمکی به شما می کند؟

در حالت کلی استراتژی محتوا مانند یک چراغ شما را به در مسیر درست هدایت می کند. در این مسیر شما به استراتژی نیاز دارید که به خوبی مخاطبان شما را به اهداف شرکت و مجموعه شما آشنا کند. این استراتژی باید به اندازی کافی انعطاف پذیر باشد و بتواند به راحتی خود را با شرایط شرکت شما وفق داده و در مواقع لزوم هم تغییر کند.
برای اینکه یک استراتژی محتوایی درست داشته باشید باید موارد زیر را به دقت انجام داده و در مسیر تولید محتوای خود از این موارد استفاده کنید.


تعریف مخاطب

اولین قدم در استراتژی محتوا این است که باید مخاطبان خود را به درستی تعریف کنید. به شناخت سایت بازاریابی اینترنتی عنوان مثال شما باید درک درستی از مخاطبان سایت، جنسیت، سن و موقعیت مکانی آنها داشته باشید؛  این اطلاعات را می توانید به راحتی از ابزار هایی مانند گوگل آنالیتیکس سایت به دست بیاورید.
با استفاده از این اطلاعات می توانید بفهمید که چه افرادی با چه سنی و از کجای دنیا سایت شما را بازدید می کنند.اینکه این افراد ایا از توییتر به سایت شما آمده اند و یا از طریق تبلیغات در اینستاگرام با سایت شما آشنا شده اند. چه کلماتی را در گوگل سرچ کرده اند که به سایت شما رسیده اند. با بررسی کلمات سرچ شده توسط آنها می توانید به نیاز های آنها پی ببرید.

استراتژی محتوا


در نتیجه با استفاده از استراتژی محتوا می توانید گستره مناسبی از مخاطبان را برای خود تعریف کرده و بر اساس علایق آنها اقدام به تولید و انتشار محتوا کنید. همچنین بستر های محبوب در بین آنها را شناسایی کرده و در همان بستر ها برای آنها محتوای مورد نظر را تولید کنید.

بررسی محتوا

بررسی محتوا یکی دیگر از مهمترین اقدامات در استراتژی محتوا است. در این بخش شما باید نگاهی عمیق به محتوای خود داشته باشید و به آن به دید یک پژوهش علمی نگاه کنید. تحقیق در مورد محتوا بخش اول در خصوص بررسی محتوا بوده و به عنوان یکی از مهمترین نیچ مارکتینگ بخش های استراتژی محتوا شناخته می شود.در بررسی محتوا شما باید از اصول مهمی پیروی کنید این اصول خیلی هم دشوار نیستند ولی می توانند تاثیر بالایی در استراتژی محتوا شما داشته باشند.


اصول مهم در بررسی محتوا


1. بررسی محتواهای فعلی

قبل از اینکه بخواهید در خصوص تولید محتوا تحقیق کنید لیستی از مطالبی که در حال لینک حاضر در سایت و یا در اختیار دارید را آماده کنید

.
2. سازماندهی کلمات کلیدی در تولید محتوا

شما باید کلمات کلیدی و برچسب ها را در لیستی که آماده کرده اید سازماندهی و مدیریت کنید. در نتیجه شما باید موارد زیر را بررسی کرده و انها را نظم دهید:

  • طول محتوا باید متناسب و منظم باشد.

  • کامل‌ترین آموزش گوگل کیبورد پلنر

  •  موضوع محتوای باید پیوستگی داشته باشند.

  •  لحن محتوا باید یک شکل باشد.

  • محتواهای تولید شده باید با هم ارتباط موضوعی داشته باشند.

3. اضافه کردن معیار های موفقیت محتوا

در این مرحله باید به محتواهای قبلی معیارهای موفقیت یک محتوا مزایای بازاریابی محتوایی را اضافه کنید. در نتیجه محتواها را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید


4. تجزیه و تحلیل داده ها برای پیدا کردن یک الگوی مناسب

شما باشد داده هایی را که به دست میاورید همواره پردازش کنید تا بتوانید بر اساس آنها الگوی رفتاری کاربران را پیدا کنید. در نتیجه با این کار می تواند خلا تولید محتوا در سایت خود را به خوبی پوشش داده و محتوای پیشرفته تری نسبت به سایر سایت ها تولید کنید.

  • عطا والی
  • ۰
  • ۰

آیا حوزه کاری شما نیز یک صنعت گوشه­ ای است؟ آیا بازار شما آنقدر کوچک است که بازاریابی محتوایی غیر ممکن به نظر می‌رسد؟

اینها دغدغه‌های مشترک هستند، اما نشانه­ های مرگ نیستند.

به یاد داشته باشید که رقبای حوزه کاری شما به احتمال زیاد برداشت یکسانی از محدودیت‌ها دارند. این به معنی آن است که حتی کم‌ترین اصلاحات در بازاریابی شما می‌تواند نسبت به آنچه رقبا انجام می‌دهند بازدهی داشته باشد.

اگر همه بی­توجه یا بی‌قید باشند، تنها یک رفتار متفاوت باعث ایجاد تمایز می‌شود و درها را به روی فرصت‌های بازاریابی بیشتر باز می‌کند.

نکته­ی کلیدی در ارزیابی نیچ، به دست آوردن جایگاه خودتان در بازار و یافتن تخصص و تجربه در نوع خاصی از تولید محتوا است. از بسیاری جهات، نیچ مارکتینگ تولید محتوا در واقع می­تواند یک مزیت باشند.

ما در مورد تمام کشمکش‌هایی که یک نیچ کوچک و یا خسته‌کننده می­تواند همراه داشته باشد، بحث خواهیم کرد؛ اینکه چطور می‌توان بر آن‌ها غلبه کرد و اینکه چقدر می­توان از این کار سود برد.

افراد فعال در بازاریابی گوشه­ای به طور معمول به مشکلات زیر اشاره می‌کنند:

صنعت من اشباع شده‌است

با اینکه بعید به نظر می‌رسد که بازارهای کوچک پیش از این با محتواهایی شگفت‌انگیز اشباع شده‌باشند، اما ممکن است اینطور باشد که شرکت شما در یک بازار متشکل کار می‌کند و شما در تلاش هستید تا نیچ خود را به دست بیاورید.

صنایعی مانند مد، سبک زندگی، آموزش و بازاریابی به طور معمول در سطح بالایی قرار دارند و کسب و کارهای فعال در این صنایع برای مصرف‌کننده شناخته شده‌اند. مدیران، پشتیبانی‌ها و حامیان به این صنایع جذب می‌شوند و اگر اطراف کسب‌وکار شما در این صنایع، شلوغ باشد، ایجاد تمایز می‌تواند دشوار باشد.

در مواردی مانند این، تصاویر شگفت‌انگیز خلاقانه و با ارزش بالا ممکن است خارج از محدوده بودجه یا استعداد شما باشند، بنابراین تمرکز بر یک نیچ می‌تواند ارزشمند باشد.

تنها کافی است به فضای بازاریابی محتوایی نگاهی بیاندازید. شرکت‌هایی وجود دارند که هر کاری را انجام می‌دهند، فروشندگانی که تنها اصول سئو را رعایت می­کنند و یا کسب­و­کارهای بسیار کوچکی که فقط سئو محلی انجام می‌دهند. سود در گوشه محلی سئوی بازار قرار دارد، بنابراین شما دیگر به سمت هر بازاریابی که تولید محتوا انجام می­دهد، نخواهید رفت، تنها کافی است به فروشندگان محلی سئو مراجعه نمایید.

قبل از اینکه بزرگ فکر کنید شاید لازم باشد که کوچک فکر کنید.

بازاریابی نیچ

رقبای من بودجه‌های بازاریابی بیشتر و رسمیت برند بهتری دارند

این موضوع بیشتر اوقات خارج از کنترل شماست و شما فقط می توانید کنترل چیزهایی که قابلیت کنترل داشته باشند را در دست داشته باشید، به پیامدهای خارجی بازرگانی توجهی نکنید.

اقدامات بازاریابی محتوایی همه به طور یکسان انجام نمی­پذیرند. بنابراین بودجه زیادی که به اشتباه مصرف شود، بهتر ‏از بودجه کوچکی که به خوبی مدیریت می‌شود، نیست.

بنابراین مهم‌ترین بخش این مسئله، سرمایه‌گذاری‌های بازاریابی استراتژیک واقعی موجود هستند، نه لزوما میزان بودجه. ممکن است یک نتیجه­گیری سریع این باشد که بودجه­ها اهمیتی ندارند-اما این نتیجه­گیری درست نیست و بودجه اهمیت بالایی دارد- با این حال، به بهانه­ی کمبود بودجه هیچ کاری انجام ندادن نیز اشتباه است.

درست است که شرکت‌های دارای شهرت بیشتر و دارای یک برند تثبیت‌شده، به صورت اساسی یک پله بالاتر هستند. اما چیزی که اغلب مشاهده شده، این است که این برندهای بزرگ نقاط ضعف زیادی نیز دارند. آن‌ها ممکن است نام شناخته شده­ای داشته باشند، یا حتی لوگویی که بسیار ساده شناخته می­شود، اما سئو محلی آن‌ها غیر واقعی است و یا ترافیک ارجاعی آن‌ها بسیار بی­کیفیت می­باشد.

پس مسئله این نیست که با شرایط آن‌ها رقابت کنید، بلکه این است که با شرایط خودتان برنده شوید. رقبای مستقیم کسب‌وکار شما همیشه رقبای دیجیتال شما نیستند. بنابراین اگر بتوانید از رقبای بزرگ‌تر خود در جستجو پیشی بگیرید، این یک پیروزی است. این موضوع مهم‌تر از "شناخته شدگی برند" است. ترافیک واقعی قابل‌اندازه‌گیری است و می­توان بر اساس آن اقدام کرد.

رئیس من ارزش بازاریابی محتوایی را درک نمی‌کند.

تولید محتوای نیچ مارکتینگ چگونه است؟

این مسئله بسیار ناامید کننده و حل کردن آن دشوار است، ما درک می‌کنیم.

یکی از دلایل عدم توجه مدیران به ارزش بازاریابی محتوایی و در نتیجه محدود کردن بودجه شما و زیر سوال بردن تمام تصمیمات شما این است که آن‌ها با پیچیدگی‌های بازاریابی و نرخ بازگشت سرمایه و قالب‌های مختلف تولید محتوا به خوبی آگاه نیستند. این خیلی هم بد نیست.

نکته کلیدی این است که شما به عنوان یک بازاریاب باید به زبان رئیس خود صحبت کنید، نه زبان خودتان. رئیس خود را با نمودارهای متعددی از گوگل آنالیتیکس و یا اسلایدهایی در مورد تعامل شبکه­های اجتماعی گیج نکنید. اینها مهم هستند، تنها برای رئیستان از اهمیت بالایی برخوردار نیستند.

چیزی که آن‌ها می‌خواهند بررسی مستقیم نرخ بازگشت سرمایه است. به شکل یک موضوع ساده و یکراست، حاوی ورودی‌ها و خروجی‌ها.

بنابراین اگر نیچ شما کوچک است و بودجه شما حتی کوچک‌تر است، باید در ارائه معیارهای عملکرد به شکل مختصر و ارائه مقادیر دلاری ماهر باشید. به چیزهای محسوسی مانند دوره­ها یا منابع ترافیک اشاره نکنید. فقط میزان سرمایه‌گذاری و بازده را کمی کنید.

صنعت من کسل‌کننده است... بسیار کسل­ کننده

آیا شرکت شما در یک صنعت بسیار کسل‌کننده است که باعث می­شود شما حتی زحمت تلاش برای توضیح دادن آن به دیگران را هم نکشید؟ آیا شرکت شما می‌تواند عنوان خسته­کننده­ترین شرکت را کسب کند؟

نگران نباشید.

کسل­ کننده قابلیت کار کردن دارد. راستش را بخواهید، گروه بیتلز من برای من خسته ­کننده هستند. بگذریم.

گاهی اوقات خسته‌کننده بودن در چشم بیننده است و مهم است به یاد داشته باشید که شما مخاطب خود نیستید. تولید محتوای شما برای مطابقت با استانداردهای شخصی شما انجام نشده است؛ برای درگیر کردن مخاطبان و تشویق آن‌ها به انجام یک عمل خاص مانند درخواست نمایش یک نمونه فروش و یا دانلود یک کاغذ سفید است.

بازنشر کردن محتوا در فضای مجازی منبع

  • عطا والی
  • ۰
  • ۰

علوم داده و بیگ دیتا آنالیتیک در بازاریابی یک فرصت ویژه به شما می‌دهد که بتوانید شاهد رشد بازار و کسب‌وکار خود باشید. دیتا آنالیتیک در واقع فرآیند نتیجه گیری، پیش بینی و شناخت ترندها و پاسخ به سوالات مختلف با استفاده از آنالیز ردیف‌های متعددی از دیتاست.

مطالب ما در دیگو

با استفاده از ابزارهای دیتا آنالیتیک می‌توان گذشته داده‌های بازاریابی یک کسب‌وکار را آنالیز کرد تا بتوان به این بینش دست یافت که چه اتفاقی در گذشته رخ داده و علت آن رخداد چه بوده است. علاوه بر این دیتا آنالیتیک به شما کمک می‌کند که روش‌های بازاریابی خود را برای مشتریان شخصی سازی کنید تا هر چه بیشتر بتوانید مشتریان را دلداده محصولات و خدمات خود کنید و استراتژی هایی که برای شبکه‌های اجتماعی خود دارید بهبود ببخشید. با استفاده از دیتا آنالیتیک می توانید پیش بینی کنید که علاقه مندی مشتریان چیست و اینکه آنها چگونه ممکن است به پیشنهادات مختلف شما پاسخ دهند. در واقع کاربردهای دیتا آنالتیک در بازاریابی بیشمار است در زیر به برخی از این موارد اشاره می‌کنیم.

 

۱. داده ها به عنوان فاکتور کلیدی برای تحلیل رفتار

تحلیل رفتار مشتری به این معنی است که شما چگونگی تعامل مشتری را با کسب‌وکار خود در سایت، اپلیکیشن بررسی و آنالیز کنید. دیتاهای مربوط به رفتار مشتری شامل مواردی همچون محصولات مورد علاقه برای خرید، صفحاتی که بازدید شده، ایمیل های ثبت نام شده، جاهایی که در سایت کلیک شده و غیره می‌شود. تحلیل رفتار مشتری به شما کمک می‌کند که بینش کاملی نسبت به مشتریان خود بدست بیاورید، نرخ تبدیل خود را افزایش دهید و مشتریان را بیشتر به کسب‌وکار خود جذب کنید. ابزارهای مختلف دیتا آنالیتیک می تواند هر حرکتی را که مشتری در وبسایت انجام می‌دهد از حرکت های موس تا اسکرول صفحات مختلف ردگیری کند. این ابزارها همچنین به شما کمک می کند ایرادات محصول یا وبسایت خود را بررسی و مشکلات مربوط به تجربه استفاده از خدمات توسط مشتریان را رفع کنید. بر همین اساس شما می توانید مسائلی همچون مشکلات موجود در صفحه فرود (landing page)  را مرتفع کنید، تجربه مشتری در استفاده از خدمات را بهبود ببخشید و یک مزیت رقابتی قوی نسبت به رقبا بدست بیاورید.

بازاریابی محتوایی چیست؟

۲. تاثیر داده ها در آنالیزهای پیش بینی کننده رفتار آینده مشتریان

یکی از تاثیرگذارترین ابزارهای بازاریابی داده محور آنالیزهای پیش بینی کننده است. آنالیز پیش بینی کننده به فرآیندی گفته می شود که در آن با استفاده از الگوریتم های دیتا می توان براساس داده های گذشته رفتار مشتریان را در آینده پیش بینی کرد. این آنالیزها به کسب وکارها این امکان را می دهد تا ریسک‌ها و فرصت‌ها را شناسایی کنند و براساس آن تصمیم‌گیری موثر مبتنی بر داده داشته باشند.

توانایی شناسایی مشتریان هدف یکی از مهمترین مهارت های بازاریابی است. در فرآیند آنالیز پیش بینی کننده با استفاده از دیتا آنالیتیک می توان مشتریان هدف را به خوبی شناسایی کرد و برای جذب آنها پیام و تصاویر مرتبط ارسال کرد و از این طریق نرخ تبدیل (conversion rates) را افزایش داد.

۳. داده ها بازاریابی دیجیتال را متحول کرده است.

دیجیتال مارکتنیک یا بازاریابی دیجیتال ترکیبی است از انواع بازاریابی که در محیط اینترنت انجام می شود. از مهمترین این روش ها می توان به سئو، بازاریابی کلیکی، بازاریابی شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، اینفلوئنسر مارکتنیگ، اینباند مارکتینگ و غیره اشاره کرد. امروزه دیتا آنالیتیک نقش کلیدی در بازاریابی دیجیتال بازی می کند به این دلیل که بیگ دیتا منجر به ایجاد بینشی وسیع در حوزه های مختلف بازاریابی دیجیتال می شود. به عنوان مثال ابزارهای داده محور سئو می تواند به شما در پیدا کردن مرتبط ترین کلمات کلیدی یاری دهد تا رنک وب سایت خود را در موتورهای جستجو ارتقا دهید.

مطالب قبلی

  • عطا والی
  • ۰
  • ۰

به طور حتم می توان گفت اصلی ترین و مهمترین بحث برای هر سایت و صفحات شبکه اجتماعی ، محتوای آنها می باشد . شما با استفاده از محتوا با کاربر ارتباط بر قرار می کنید و مخاطبان شما فقط برای دیدن محتوا به سایت و صفحات شما مراجعه می کنند . بازاریابی محتوا امروزه به مهم ترین بخش بازاریابی آنلاین تبدیل شده است . هر مدیری برای سایت خود باید استراتژی محتوایی داشته باشد تا بتواند کاربران را به مشتری تبدیل نماید . با اینکه همیشه از اهمیت محتوا صحبت شده است با این حال باز هم بسیاری از افراد از اهمیت آن صرف نظر می کنند.

درج محتوای تکراری ، قدیمی و کپی از سایت های دیگر مخرب ترین راه ممکن در بازاریابی می باشد . محتوایی که برای صفحات اجتماعی و همچنین سایت تولید می کنید باید مفید و کاربردی باشد تا کاربر را گمراه و خسته نکند . هر چه محتوا کامل تر و مفید تر باشد کاربر بیشتری را به سمت خود جذب می کند . استراتژی و بازاریابی محتوا به این معناست که کاربر با خواندن محتوا به مشتری و بازدید کننده دائمی تبدیل گردد . درج محتوا بدون برنامه هیچ تاثیری بر کسب و کار شما نخواهد داشت . همانطور که در بالا گفته شد ، تولید و درج محتوا یکی از فاکتور های سئو است پس محتوا برای موتورهای جست و جو نیز اهمیت دارد حتی در صورتی که محتوای یک صفحه نا مناسب ، نادرست ، نا مرتبط و بی کیفیت درج گردد سایت مورد نظر جریمه می شود و در صورت تکرار ، آن سایت پنالتی می گردد .

برای درج محتوا باید از ترفند های بازاریابی اینترنتی استفاده کنید مانند call to action  . این ترفند باعث می شود کاربر تشویق به استفاده از خدمات و محصولات شود . CAT ها معمولا به صورت دکمه های فراخوانی در سایت ها تعبیه می شوند برای طراحی این دکمه ها باید از عبارت تشویق کننده استفاده شود . با بررسی رفتار کاربران و همچنین نوع سایت تان این کار را انجام دهید . به عنوان مثال اگر سایتتان فروشگاهی است از عبارت های : تخفیف ، همین الان کلیک کنید و … استفاده نمایید . برای بنر ها و دکمه ها نیز از رنگ های جذاب استفاده کنید .

محتوا فقط شامل نوشته و متن نیست بلکه باید از تصاویر و ویدئو و کلیپ نیز استفاده نمود . فراموش نکنید تصاویر و ویدئو هایی که در سایت می گذارید باید کم حجم باشد تا سرعت سایت کم نشود . ویدئو ها و عکس های مفید و کاربردی که مرتبط با محصولات و خدمات سایتتان است بهترین محتوا محسوب می شود . به عنوان مثال اگر وب سایت شما مربوط به فروش لوازم آشپزخانه است آموزش تهیه غذا و شیرینی و … که با استفاده از لوازم مربوطه انجام می شود برای مشتری جذاب است .

اخیرا تصاویر جدید تحت عنوان اینفوگرافیک تولید می شود که کاربران بسیاری را جذب می کند . اینفوگرافیک ها تصاویری می باشند که حاوی اطلاعات هستند . و هدف از تولید آنها انتقال اطلاعات به صورت تصویری می باشد . در این تصاویر اطلاعات مهم همراه با عناصر گرافیک جذاب ، شخصیت های کارتونی و خیالی و … درج می گردد که این کار باعث جذب کاربران است .

روش های بازاریابی اینترنتی چیست

برای تولید ویدئوها می توانید استراتژی تولید سریال و داستان داشته باشید بدین معنا که کلیپ ها و ویدئو ها را به صورت داستانی و سریالی بسازید و به صورت دوره ای آنها را در سایت و صفحات اجتماعی خود منتشر نمایید بدین ترتیب کاربر مجبور است تا در زمان انتشار قسمت بعدی از صفحه و سایت شما بازدید نماید .

همچنین طراحی سایت نیز باید جذاب باشد ، با توجه به سلیقه کاربران سایت رنگ های جذاب برای تم سایت انتخاب کنید .

پس فراموش نکنید کامل بودن محتوا شرط کافی نیست بلکه محتوا باید برای کاربر مفید باشد و به نحوی تولید شود که کاربر به صورت روزانه و هفته ای از سایت و صفحه شما دیدن نماید . به روز رسانی و درج روزانه محتوا لازمه این کار است . به طور کلی می توان گفت محتوا باید به نحوی باشد که کاربر نه تنها آن را بپسندد بلکه برای دوستانش به اشتراک بگذارد .محتوای خلاقانه و منحصر بفرد و خلاقانه مخاطب بیشتری را جذب می کند .

حتی برای درج محتوا در شبکه های اجتماعی نیز دقت لازم را داشته باشید و همانگونه که دقت لازم برای تولید محتوای سایت را دارید برای محتوای صفحات اجتماعی نیز داشته باشید . برای آنکه کاربر هم از سایت و هم از صفحات اجتماعی دیدن نماید باید محتوای آنها با هم متفاوت باشد . در هر دو فضا قسمتی از محتوای فضای دیگر را درج کنید و کاربران را دعوت به بازدید و مشاهده آنها کنید .

https://diigo.com/0ps26a

ادامه مطلب

  • عطا والی
  • ۰
  • ۰

بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ (به انگلیسی: Digital marketing) نوعی از بازاریابی محصولات یا خدمات است که با استفاده از فناوری‌های دیجیتال و عمدتاً در اینترنت، از جمله تلفن‌های همراه و دیگر صفحات نمایش مثل کامپیوتر و هر رسانه دیجیتال دیگر انجام می‌شود.[۱] این نوع از بازاریابی تبلیغاتی است که به دلیل ارزانی، ماندگاری زیاد و فراگیر بودن آن هم‌زمان با رشد ابزارهای اطلاع‌رسانی و روابط عمومی، جایگاه خاصی را در بین تبلیغاتچی‌ها باز کرده‌است.

شبانه‌روزی و بی‌وقفه بودن آن و قابلیت ایجاد تغییرات به صورت به‌روز، باعث شده این نوع تبلیغات به خصوص زمانی که شرکت‌ها از لحاظ منابع مالی با مشکلات مواجه هستند کاملاً پُر‌رنگ‌تر می‌شود.

درواقع دیجیتال مارکتینگ به معنای استفاده از همه ابزارهای دیجیتال مثل وب‌سایت، اپلیکیشن، تبلیغات آنلاین (ادورز مارکتینگ)، شبکه‌های اجتماعی، سئو، بازاریابی اینترنتی و بازاریابی موبایلی، برای هدف مشخصی به اسم مارکتینگ یا بالا بردن فروش یا برند‌سازی می‌باشد.

آخرین تحولات و استراتژی‌ها

یکی از مهم‌ترین تغییراتی که در بازاریابی سنتی رخ داده است، "ظهور بازاریابی دیجیتال" است و منجر به تجدید استراتژی‌های بازاریابی‌ شده، تا بتوانیم با این تغییر عمده در بازاریابی سنتی سازگار شویم.

از آنجایی که بازاریابی دیجیتال وابسته به فناوری‌های در حال تغییر و در حال پیشرفت است، ویژگی‌های مشابهی را باید از پیشرفت‌ها و استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال انتظار داشت.

بخش‌بندی بازار : تمرکز بیشتر بر تقسیم‌بندی در بازاریابی دیجیتالی قرار گرفته است، تا بتواند بازارهای خاص را در هر دو بخش تجارت تا کسب و کار و مصرف‌کننده تا مصرف‌کننده هدف قرار دهد.

اینفلوئنسر مارکتینگ: گروه‌های مهم در جوامع مرتبط شناسایی می‌شوند و به عنوان اینفلوئنسر شناخته می‌شوند و در حال تبدیل شدن به یک مفهوم مهم در بازاریابی دیجیتال است. اینفلوئنسر شدن از طریق تبلیغات پولی، مانند تبلیغات فیسبوک، یا کمپین‌های گوگل ادوردز یا از طریق نرم‌افزار پیشرفته sCRM (مدیریت ارتباط با مشتری) مانند SAP C4C ،Microsoft Dynamics ،Sage CRM و Salesforce CRM امکان‌پذیر است. در حال حاضر بسیاری از دانشگاه‌ها، در سطح کارشناسی ارشد، روی استراتژی‌های اینفلوئنسری متمرکز هستند.

منبع

https://diigo.com/0prrx0

  • عطا والی