آموزش کسب درآمد از اینترنت

آموزش کسب درآمد از اینترنت کاملا رایگان

آموزش کسب درآمد از اینترنت

آموزش کسب درآمد از اینترنت کاملا رایگان

۱ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دتکتور PQD-4835 یک دتکتور گاز برای تشخیص و اندازه گیری مقدار گاز هیدروژن نیترید در محیط است که توسط شرکت اروپایی پروسنس طراحی و تولید شده است. 

این تجهیز با تکنولوژی آلمانی، قیمت بسیار مناسب نسبت به رقبای دیگر و نیز امکانات متنوعی مانند نمایشگر با کیفیت بالا، قلم مغناطیسی برای برنامه دهی، خروجی استاندارد، دقت اندازه گیری فوق العاده بالا و نیز قابلیت عملکرد در انواع محیط های صنعتی، یکی از بهترین انتخاب های موجود در بازار ایران برای کسانی است که به دنبال تجهیزی قابل اعتماد برای تشخیص وجود گاز آمونیاک در محیط هستند. در ادامه، به طور کامل به تمامی قابلیت ها و امکانات این تجهیز فوق العاده خواهیم پرداخت.

اطلاعات کلی

دتکتور PQD-4835 دارای سنسور کاتالیستی (پلی استری) بوده و برای تشخیص گاز هیدروژن نیترید یا همان آمونیاک طراحی شده است. سنسور به کار رفته در این دتکتور میتواند سطح آمونیاک موجود در محیط را با بالاترین دقت(در حدود یک درصد) در بازه غلظتی %100-0 LEL تشخیص دهد.

جنس بخش Head این سنسور از استیل ضدزنگ 316L بوده و بخش بدنه را نیز میتوانید از همین جنس و یا آلومینیوم Die-Cast با پوشش اپوکسی انتخاب نمایید. جنس های انتخاب شده در استانداردهای حفاظتی تجهیز تاثیرگذار نخواهند بود. 

سنسور گاز

وزن دتکتور آمونیاک PQD-4835 در حدود 2100 گرم است و ابعاد آن نیز 196,96x145,99x112mm می‌باشد. از همین رو، امکان نصب این ابزار در کمترین فضا وجود خواهد داشت.

برای اطمینان از گزارش صحیح مقادیر اندازه گیری شده، قابلیت یادآوری کالیبراسیون نیز در این تجهیز قرار داده شده است. با فرا رسیدن زمان کالیبراسیون، تجهیز با ارائه یک سیگنال خطا، این مورد را به کاربر یادآوری میکند. همچنین، وضعیت دتکتور میتواند به طور دوره ای مورد آزمایش قرار گیرد تا اطمینان حاصل کنید که آشکارساز نسبت به گاز موردنظر، حساسیت موردنیاز را دارد.

یکی از قابلیت های بسیار خوب این دتکتور، امکان تعویض سنسور در صورت خرابی و یا عدم عملکرد درست این بخش است. بعلاوه، امکان کالیبراسیون تجهیز بدون هیچگونه نیاز به باز کردن آشکارساز وجود دارد.

نمایشگر

یکی از بهترین قابلیت های این سری از دتکتورهای گاز پروسنس، نمایشگرهای وضوح بالای آن‌هاست. این صفحه نمایشگر OLED دارای ابعاد 128x64 بوده و اطلاعات نمایش داده شده به راحتی از هر زاویه ای قابل خواندن هستند.

از آنجایی که به دلیل سبک بودن گاز آمونیاک معمولا دتکتور مربوطه در ارتفاع بالا نصب میشود، علاوه بر صفحه نمایشگر، 5 عدد LED رنگی نیز در این تجهیز تعبیه شده است تا حتی در صورتی که دید مناسبی نسبت به نمایشگر نداشته باشید، بتوانید به راحتی وضعیت تجهیز و مقدار گاز اندازه گیری شده را به طور کلی تشخیص دهید.

به لطف وجود نمایشگر، آشکارساز آمونیاک PQD-4835 میتواند تمامی آلارم های خطا، تعمیر و رویدادها را تا 250 مورد ذخیره کند که بعدا در بررسی وضعیت عملکردی ماهیانه و حتی سالیانه، به شدت برای مدیران محترم مفید خواهد بود. همچنین، نمودار تجمع گاز در 8 ساعت گذشته نیز ذخیره میشود که در صورت نیاز میتوان از این داده ها نیز استفاده نمود.

شرایط محیطی مناسب برای تجهیز

دمای مناسب برای محیط نصب تجهیز در حدود 40- تا 70 درجه سانتیگراد است. یکی از موارد قابل ذکر این است که برخی کابران تصور میکنند منظور از دمای مناسب، دمای کلی سوله و یا محلی است که دتکتور در آن نصب میشود؛ در صورتی که منظور از دمای مناسب، دقیقا دمای بخشی است که تجهیز در آن قرار گرفته است. 

همانطور که گفته شد، به دلیل اینکه دتکتور آمونیاک به سبب سبک بودن این گاز در ارتفاع بالاتری نصب میشود، ممکن است قسمت بالای سوله نسبت به پایین چند درجه گرم تر باشد که بایستی هنگام خرید این موضوع را در نظر بگیرید.

رطوبت هوای محیطی که دتکتور در آن نصب شده است، در حالت غیرمتمرکز میتواند از 0 - 100%RH متغیر باشد. البته با توجه به اینکه آشکارساز آمونیاک PQD-4835 دارای استانداردهای حفاظتی IP66 و IP65 است، هیچ نگرانی از بابت نفوذ رطوبت و یا ذرات گرد و غبار حاضر در محیط به درون تجهیز نخواهید داشت.

برنامه دهی، منبع تغذیه و خروجی‌های قابل دریافت

مصرف انرژی این دتکتور طبق آخرین استانداردهای جهانی طراحی شده است؛ به طوری که در حالت ماکسیموم به تنها 4W میرسد! ورودی استاندارد به تجهیز 24 ولت DC است که بایستی از ماکسیموم 32 ولت بیشتر و یا از مینیموم 10 ولت کمتر نباشد.

دتکتور گاز آمونیاک

  • عطا والی